Wednesday, June 25, 2014

2014-06-25 ISRAEL: Dramatic increase in oppressive actions against social protest activists

Over the past few weeks, social protest activists have been repeatedly subjected to false arrested.
In the case below, over two consequetive days, demonstrations were held in Haifa against exteme air polution. The polution resulted from fires in industrial plants, which were not adeuqately protected against fire, and the fires went out of control.
Large number of people were exposed to toxic fumes for days.
The demonstrations were held with permits, and were peaceful.
Regardless, day after day, police arrested the organizers, held them in handcuffs, and made false claims of violence agaist police. In the case below, also "sedition".
As is often the case today, video recordings show that police claims had no basis at all.

קטגוריה: איכות הסביבה
קטגוריה: מאבק ציבורי
.
חנה קופרמן, שנעצרה אתמול בהפגנה נגד מדיניות הזיהום במפרץ חיפה והכחשתו ע"י הרשויות, מציגה את הגרסה שלה לנסיבות המעצר:
.
"היי כולם.
עקב העובדה שהואשמתי אמש בהסתה, התנגדות למעצר ותקיפת שוטרים, אני רואה לנכון לספר את מה שאירע:
עמדתי מספר דקות על אי התנועה בצומת לב המפרץ בעת ההפגנה וצילמתי. תוך כדי כך, אנשים החלו לרדת לכביש. שוטר אחד הצביע עלי באצבע ורץ אלי משום מה...הוא ביקש ממני תעודת זהות. אמרתי לו שאין לי. הוא הורה לי לבוא לניידת. שאלתי- מדוע? ביקשתי שיסביר לי מדוע הוא מוצא לנכון לקחת אותי לניידת. לא קיבלתי שום הסבר .
לא נראה לי צודק ששוטרים ייטפלו אלי ללא סיבה ולכן הודעתי במגפון שרוצים לקחת אותי בלי שעשיתי דבר.
מספר שוטרים גררו אותי בכוח והשליכו אותי לתוך ניידת. מצאתי עצמי בתוך כלוב קטן עם סורגים בו שורר חום אימים! היה לי קשה לנשום. הרגשתי שאני עומדת להתעלף ממחנק. התחלתי לדפוק על המחיצה השקופה מאחריה ישב הנהג וסימנתי לו שאני נחנקת. הוא לא התרגש מהדפיקות... פניתי לחלון הצדדי שהיה אטום, ודפקתי לכיוון השוטרת שגררה אותי קודם. סימנתי גם לה שאין לי אוויר ושאני נחנקת... כך עברו מספר דקות שנמשכו כמו נצח בהן התרכזתי בנשימה כדי לא להתעלף... הייתי בתוך כבשן מחניק. היו רגעים קשים בהם הרגשתי שאני מפסיקה לנשום. בסופו של דבר הניידת החלה לנסוע והנהג הפעיל את המזגן...
כשהגענו לתחנה המשטרה השוטרים הורידו אותי מהרכב ואז קיבלתי טלפון. ניסיתי לענות כדי לספר שאני לא מרגישה טוב ואז הם חטפו לי את הטלפון בכוח. אח"כ האשימו אותי שאני תקפתי אותם.
מזל שיש תמונות וסרטונים שמתעדים את המעצר...
בתחנת המשטרה אזקו לי את הידיים והרגליים. ממש אסירה מסוכנת.... ביקשתי להודיע לבת שלי שאתעכב ושאינני יכולה לבוא לאסוף אותה מהמקום בו המתינה לי. לא אפשרו לי להרים לה טלפון.
תודה לעו"ד בועז גור שהגיע לעזור לי ולשלושת העצורים הנוספים.
לבסוף, למרות האשמות השווא הכבדות, שחררו אותי לקראת חצות בתנאים מגבילים - אסרו עלי להתקרב ללב המפרץ במשך 15 יום ולקינוח החרימו לי את הטלפון!!!
פשוט לקחו לי את הטלפון כדי לבקש צוו מבית המשפט לאפשר להם לפלוש לי לפרטיות ולבדוק מה צילמתי וכל דבר אחר שמתחשק להם...
לסיכום: תודה לכל האנשים הנפלאים שהגיעו להפגנה הערב. הייתה הפגנה מצויינת וזו רק ההתחלה!!! מימדי הזיהום הם בלתי נתפסים כמו גם התכניות החדשות להכניס עוד מפעלים פטרוכימיים ועוד חומרים נפיצים ומזהמים תוך התעלמות מקיומם של בני אדם. המעצרים ההזויים שהיו היום לא ירפו את ידינו. להפך! הם רק מראים שיש מי שחושש שהמאבק הזה יצליח...
חנה קופרמן נעצרה אמש על ידי שוטרים (בסרטון) בהפגנה נגד זיהום האוויר:
***
"היי כולם.
עקב העובדה שהואשמתי אמש בהסתה, התנגדות למעצר ותקיפת שוטרים, אני רואה לנכון ...

No comments: